Welcome everyone! Thank You for viewing my blog! It's a little creepy things bout me! Hope u guys enjoy it and have fun wif your own life!!

aku adalah...

My photo
I am an architect..alhamdulillah for all gifts from God Ya Allah..I wanna go far..far away..wif my love ones.. memerhati, menganalisa dan memahami. learn from d past.

Ikut Ikutan...

Thursday, November 11, 2010

ajarlah org yg patut diajar

Assalamualaikum..

Pelik aku dgn kerenah segelintir pihak yang agak rendah rasa hormat dan agak tinggi rasa bijaknyer..

Sesiapa pn manusia biasa di muka bumi ini, walaupun dh blaja tinggi2, result power2, ianya tidak bermaksud bahawa semua benda dia tau. makin byk ilmu didalami, makin byk benda yg kita tak tau sbnrnyer.

Aku baru grad. Baru kerja dlm 5 bulan. Aku seorang arkitek. Tp x bermaksud bila aku dah jd arkitek, aku dh tau semua benda. Pengalaman aku cuma 5bulan. Nak dibandingkan dgn arkitek berpengalaman 5 tahun, mmg la jauh beza.

Aku bertanya sbb tak tahu. Takkan aku nk buat andaian sendiri. Malu bertanya sesat jalan. Kenapa perlu mempertikaikan pertanyaan aku. Aku bertanya mestilah sebab aku tak tau dan nak tahu. Aku tau lah orang itu byk pengalaman, usia dh ala2 ayah aku, dan mungkin benda yg aku tanya itu terlalu simple buat beliau. Tapi kenapa aku masih tak dapat jawapannya juga?

Dan kenapa perlu ada sikap passing2 kt department lain?

Aku semakin tak faham..apa fungsi kaunter pertanyaan itu..dan apa pula fungsi orang yang sudah berpengalaman...



No comments:

Post a Comment