Welcome everyone! Thank You for viewing my blog! It's a little creepy things bout me! Hope u guys enjoy it and have fun wif your own life!!

aku adalah...

My photo
I am an architect..alhamdulillah for all gifts from God Ya Allah..I wanna go far..far away..wif my love ones.. memerhati, menganalisa dan memahami. learn from d past.

Ikut Ikutan...

Thursday, August 26, 2010

lagi pasal jalan raya

Assalamualaikum..

huhu..aku seorang pemandu normal..post kali ni pn masih pasal kerenah2 pemandu di jalan raya..

Bukan apa, untuk ingat - ingatan kte bersama..heee

Tadi, masa aku memandu pulang kerumah, aku telah dihimpit oleh sebuah bas yang gabak sebanyak 2 kali!! Aku mmg hangen betul lah..bas tu mmg nk kearah yg sama dgn aku, tp kejap2 nk himpit ke kanan. kalo xbyk kereta, alasan "xperasan ada kereta kt tepi" mungkin boleh dipakai.tp masalahnye, bygkanlah time org balik keje, puasa2 ni plak mmg everyday jam, so mmg xleh guna la alasan tu kn..

1st skali kt roundabout, please la, concentrate on ur lane! jgn la ko tgh pusing2 stereng tu main pusing je smpai masuk lane org sblh.. drivers must be able to control their vehicle very well! Ckp psl roundabout, boleh dikatakan each time aku kt roundabout, especially kt shah alam nih, lori yg besar gedabak tu mesti main suka hati je nk enter roundabout tanpa menghiraukn kereta2 yg mmg dh sedia enter. haih~ aku mmg geram betul. sbb dh byk kali kene.sgt byk kali.mentang2lah korg tu besor, kalo aku langgar aku yg mati, xboleh ke ikut rule? kenapa nk bg org lain sakit jantung? haih~

ok, back to the bus td. 2nd time td dia nk himpit aku time kt traffic lite.awal2 jalan tu dua lane. aku kt lane knn, dia kt lane kiri.owh, b4 that, sblm tu bas tu ada kt blkg3 kereta aku, then dia bwk laju smpai lah dia nk potong aku ikut lane kiri dn bila menghampiri traffic lite dia terus himpit nk masuk lane kanan tanpa menghiraukn kereta aku yg macho itu. haih~ mmg menyakitkan hati lah. dh x saba nk bukak puasa ke pakcik? ke nk tekencing?

haih!~

memandu lah dgn berhemah dn fikirlah org lain juge.....

wassalam


No comments:

Post a Comment