Welcome everyone! Thank You for viewing my blog! It's a little creepy things bout me! Hope u guys enjoy it and have fun wif your own life!!

aku adalah...

My photo
I am an architect..alhamdulillah for all gifts from God Ya Allah..I wanna go far..far away..wif my love ones.. memerhati, menganalisa dan memahami. learn from d past.

Ikut Ikutan...

Sunday, August 8, 2010

duit~


Assalamualaikum...

Wahhh..zaman sekarang ni, mcm2 cara org nk dptkn duit..dulu byk la psl skim cepat kaya la, apelah, skrg ni musim mlm pulak..erk..mlm yg dinyatakan disitu bukan malam ye, tp M.L.M = multi level marketing. makin menjadi2 pulak aku tgk..siap ade yg kene tipu, kene cekup..siap ada panggilan 'ratu' mlm plak tu..wah..


Sejak mlm ni ada, byk pulak aku baca ayat2 'power' dr org yg terjebak dgnnyer terutama kt facebook..ayat2 diorg mcm lebih kurang sama and kdg2 mcm penah baca je ayat tu tp kt wall org lain..heh.. antara ayat2nyer mcm..

"Tak perlu bertali leher, berkot hitam, kemeja dan seumpamanya! Hanya berkain pelekat, dan t-shirt..itu sudah memadai utk menjana income sehari RM1000-RM2000! tak ada bos yang akan mengarahkan anda. Bekerja dari rumah kini bukan lagi khayalan! PM me kalau nak tau."


"Saya nak senang, saya nak bantu keluarga, saya nak beli ini..itu~ cakap2..dan terus bercakap..tapi tiada TINDAKAN = NO RESULT. How to get the result?? ACT...MOVE from your place..move TOWARDS your GOAL. If u want money..let money comes to you!kalau nak tau, PM me.

"Bangun pagi, tengok orang pergi kerja..."

"Sambil main fb, duit masuk dalam akaun..nak tau? PM me!"

Aduhh..mcm2 la ayat pancing yg ada..kadang2 naik rimas pn ada bila post2 mcm tu masuk dlm wall kite..ada jugak aku dgr rakan2 yg block rakan sendiri semata2 sebab terasa annoyed dgn status2 mereka..hmm

tak pe lah, lain orang, lain caranya..mungkin mereka rasa cara itu membahagiakan mereka..tp ingat2lah, jangan la terlalu taksub dgn mlm or duit..terlalu taksub sampai lupa benda lain..dunianya hanyalah bercakap pasal duit..sesungguhnya kekayaan itu boleh mengkhayalkan..

sbb ramai jugak kwn2 yg terabai dek kerana si pasangan menceburi bidang ni..terabai, tergantung x bertali..aduh..kesiannyer..

semuanya hanya kerana...WANG...

p/s: sedihla macam tu..


No comments:

Post a Comment