Welcome everyone! Thank You for viewing my blog! It's a little creepy things bout me! Hope u guys enjoy it and have fun wif your own life!!

aku adalah...

My photo
I am an architect..alhamdulillah for all gifts from God Ya Allah..I wanna go far..far away..wif my love ones.. memerhati, menganalisa dan memahami. learn from d past.

Ikut Ikutan...

Wednesday, February 16, 2011

saye pekerja...~

Assalamualaikum..

Phewwww...hari ni seharian berada diluar...letih3..

1st half of d day, aku berada di jabatan tanah dan galian wilayah persekutuan utk mencari tanah yg aku pn xtau kt mane....

2nd half pula aku ke dbkl utk cari structure plan zoning, masterplan n bla3..

di dbkl, setibanya aku dihadapan mak guard yg jaga kaunter tu, mak guard tu tanya,
"nk pegi mana dik?"
"assalamualaikum, sye nk ke jabatan perancang, tingkat brape ye?"
"oh, perancang tingkat 7 smpai 10. adik student ek? bg student card."
"erk..tak tak, sye bkn student.."
"oh, kalau mcm tu bagi ic atau lesen"

maka aku pn bagi la ic utk ditukarkn dgn pass pelawat..

kemudian aku ke kaunter khidmat pelanggan utk make sure tingkat berapa harus ku tuju..

"assalamualaikum, kalau saya nk check structure plan utk zoning kawasan nk pegi tingkat berapa?"
"oh, tu naik tingkat 10. kejap2,-'wey, ni student ni, bg surat pink tu' (abg kt kaunter tu ckp dgn kwn sblh kaunter)"
"eh eh, sye bkn student"
"oh, abis tu?"
"sye pekerja"
"oh, kalau mcm tu naik la tingkat 10" (dgn terpinga2)

kikikiki..knape smua ingt aku student ni...mude sgt lah tu..kikikiki..

3 comments:

  1. weh sian nye ko...
    tu la ko kecik sgt..
    meh cni amek lemak2 aku ni besa kn skit bdn tuh..
    adoi sian ko mah...

    ReplyDelete
  2. kak asma klu org tak tanya umo mesti akan ditanya, "berapa tahun lagi habis degree?"

    :p

    ReplyDelete
  3. almaklumlah..i kn awet mude..muahahaha

    ReplyDelete